Social media, bijna iedereen gebruikt het tegenwoordig. Toch zitten een hoop bedrijven er nog niet op. Zit u op social media? En uw bedrijf? In deze blog ga ik u vertellen waarom social media belangrijk is voor uw bedrijf. Daarnaast geef ik ook een aantal tips die u direct toe kunt passen in de praktijk.

Waarom social media belangrijk is voor uw bedrijf

Social media is belangrijk voor ieder bedrijf. Simpelweg omdat uw doelgroep altijd wel op social media aanwezig is. Zeker als uw doelgroep jong is weet u zeker dat zij actief verschillende mediums gebruiken. Maar ook de oudere generatie maakt hier steeds meer gebruik van. Het is voor ieder bedrijf belangrijk actief te zijn op social media.

Via social media kunt u een enorm grote groep mensen benaderen zonder hier veel geld of moeite voor hoeft te doen. Met de juiste content trekt u zelf uw doelgroep aan en zijn zij bereid uw social media profielen te gaan volgen. Social media is daarom een enorm sterk online marketing medium.

Social media tips voor bedrijven

Om uw social media kanalen te laten groeien ga ik u een aantal social media tips geven. Deze tips zijn eenvoudig toe te passen voor uw zakelijke social media kanalen.

#1. Achterhaal waar uw doelgroep op actief is

De eerste tip is het achterhalen waar uw doelgroep op actief is. Zit u met uw bedrijf namelijk op de verkeerde kanalen dan kan het gebeuren dat u helemaal geen resultaat ziet. Het kan namelijk zijn dat dit niet het geschikte medium is voor uw bedrijf. Achterhaal daarom eerst waar uw doelgroep op actief is. Zit uw doelgroep niet op een bepaald medium dan is het zonde van de tijd om hier op actief te zijn.

#2. Wees niet te commercieel

Belangrijk is dat uw goede content plaats. Gebruikt u social media puur om uw producten te verkopen dan zal dit mensen afschrikken. Zorg daarom dat u niet te commercieel over komt. Plaats handige en leuke content, daar creëert u nieuwe volgers mee. Uw volgers moeten u willen volgen omdat u leuke dingen plaatst. Gebeurd dit niet dan gaat u merken dat ze u gaan ontvolgen en geen resultaten gaat behalen.

#3. Geef een vervolgstap

Veel social media kanalen vergeten het einddoel. Uiteindelijk wilt u deze volgers namelijk om gaan zetten tot websitebezoeker of klant. Het is daarom altijd belangrijk dat u gebruik gaat maken van een ‘call to action’. Dit houdt in dat uw volgers aan het eind van uw bericht een bepaalde instructie meekrijgen. Dit kan bijvoorbeeld het bezoeken van uw website zijn. Het is altijd belangrijk dat u dit toevoegt aan elk bericht.

#4. Kijkje in de keuken

Social media is een unieke kans om uw volgers een kijkje te geven in uw keuken. Deelt u namelijk een kijkje achter de schermen dan bouwen uw volgers sneller een band met u op. Ze zien dan namelijk het persoon achter uw bedrijf. De psychologie verteld ons dat dit een positief effect heeft op het uiteindelijke verkoopproces.

Hulp nodig met uw social media campagne

Heeft u ondersteuning of hulp nodig met uw social media campagne? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of stuur een bericht via het chatvenster.

}